Levering

Hos Showpiece bestræber vi os altid på at levere din bestilling inden for 1-3 hverdage. Dog kan der til helligdage, større salgsdage samt over weekender, forekomme længere leveringstid. 

Vi tilbyder levering i Danmark med GLS og PostNord:

  • levering til pakkeshop: 39 kr.
  • levering ved ordrer over 499 kr. er gratis

Alle vores pakker sendes med Track & Trace, så du kan følge din pakke under forsendelsen. Du vil modtage en mail med link og trackingnummer på din pakke på din angivne mail-adresse og så snart pakken forlader vores lager, kan du følge den.

Det er dit ansvar som kunde at oplyse korrekt leveringsinformationer og at disse er synlige på adressen. Sendes pakken retur grundet manglende/ukorrekte informationer er det dit ansvar som kunde at betale et fragtgebyr på 39 kr. for at få pakken leveret på ny.

 

Returnering / fortrydelse af køb

Hos Showpiece har du altid 14 dages fortrydelsesret. Fristen udløber 14 dage efter modtagelse af din pakke. Skulle du modtage flere pakker under samme ordre, gælder fristen fra modtagelsen af den sidste pakke i ordren.

Hos Showpiece vil vi gerne sikre dig gode priser på vores varer og tilbyder derfor ikke gratis returfragt. Dog kan du gennem vores returportal bestille en fragtlabel til kun 39 kr. Fragtgebyret fratrækkes beløbet du skal have retur.

Du opretter en returlabel ved at klikke på en af de to adresser, som pakken skal sendes retur til og vil kort efter modtage en mail med din returseddel samt pakkelabel: 

eller

Bemærk: denne løsning kræver en printer.


Returpakken skal sendes direkte til en af de to adresser og må ikke sendes til en pakkeshop.
Du kan også aflevere pakken personligt på adressen efter aftale med os og besked om fortrydelse af købet. Pengene vil blive overført til dig, når vi får besked fra butikken om din returordre - det er ikke muligt at få pengene refunderet fysisk i butikken.

Afhenter du ikke din pakke eller nægter modtagelse, betragter vi dette som fortrydelse af køb. Sker dette vil der blive pålagt et gebyr på 49 kr. for returfragten. 

Som kunde har du det fulde ansvar for de returnerede varer, indtil de er modtaget hos Showpiece. Derfor hæfter du for eventuel bortkomne/tab af pakker, der ikke ankommer til vores adresse - vi anbefaler, at du altid sender med Track & Trace, så pakken kan spores.

Hos Showpiece bestræber vi os altid efter at håndtere dine returvarer og refundere beløbet for de returnerede varer (dog ikke fragtomkostningerne) inden for 14 dage efter vi har modtaget returneringen.

Er der tale om returnering af hele ordren, tilbagebetaler vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostningerne (dog ikke returfragt) - ved delvis returnering, tilbagebetales leveringsomkostningerne ikke.

Betingelser for retur - læs disse før du returnerer
Vi gør opmærksom på, at Showpiece ikke tager imod dine returvarer hvis:

  • Returfristen er overskredet
  • Varerne ikke fremstår som nye
  • Varerne ikke er pakket forsvarligt ind
  • Varerne har fået parfume/makeup på sig eller været udsat for røglugt
  • Hangtags eller mærker er fjernet eller beskadiget


Vi anbefaler, at du sender dine varer retur i den originale emballage, da mangler heraf kan medføre værdiforringelse af varen. Ved returnering af sko, skal den oprindelige æske være i original stand og må ikke tapes eller på anden vis ødelægges før forsendelse. Overholdes dette ikke, pålægges et gebyr på 100 kr. som erstatning. 


Reklamation


Showpiece har reklamationsret på 24 måneder ved omfattende fejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten omfatter ikke skader opstået ved fejlagtig brug eller almindelig slitage.

Har du modtaget en vare med produktionsfejl eller ønsker at reklamere over en vare, skal du sende en mail til kontakt@showpiece.dk med billeder af den pågældende vare samt fejl. 

Herefter tager vi kontakt til dig omkring eventuelle videre forløb af reklamationen.

Vi gør opmærksom på, at du skal reklamere inden for ‘rimelig tid’ efter, du har opdaget fejlen. Reklamerer du inden for to måneder efter, at fejlen opdages, vil der altid være tale om rettidig reklamation.

 

Ombytning

Har du brug for en anden størrelse eller farve, eller ønsker du at bytte varen til en anden vare, er der gratis ombytning. Du skal blot lægge en ny ordre på den ønskede vare og herefter sende os en mail til kontakt@showpiece.dk og informere os herom samt sende os dit nye ordrenummer, så opretter vi en returlabel til dig og fjerner fragtomkostningerne på din nye ordre. Så snart vi modtager dine returvarer, refunderer vi beløbet for dem.


Dine nye varer sendes til pakkeshop og sendes ikke med omdeling.

Du kan også vælge at ombytte dine varer til et tilgodebevis til shoppen. Her skal du bare kontakte os på kontakt@showpiece.dk
 med besked herom, så opretter vi en returlabel til dig, hvor vi dækker fragtomkostningerne.


OBS! Vi tilbyder ikke fri ombytning eller retur ved køb foretaget og leveret uden for Danmark.


Klager

Ønsker du som kunde at klage over dit køb, skal du kontakte os på kontakt@showpiece.dk. Lykkes det os ikke at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@showpiece.dk.

Kontakt os endelig, hvis du har spørgsmål eller er i tvivl, så vi kan hjælpe dig.

Showpiece
Edv. Egebergs Vej 27
8600 Silkeborg
@: shop@showpiece.dk
@: kontakt@showpiece.dk 
CVR-nr.: 41924225